Παθολογία

Τοξόπλασμα και Εγκυμοσύνη

Toxoplasmosis and Pregnancy

Τοξόπλασμα και Εγκυμοσύνη

Κάθε κλινικός κτηνίατρος σε κάποια στιγμή της επαγγελματικής του ζωής έρχεται αντιμέτωπος με την αγωνιώδη ερώτηση μιας εγκύου γυναίκας που έχει γάτα στο σπίτι αν κινδυνεύει από τοξόπλασμα.     Σκοπός αυτού του άρθρου είναι να αποκατασταθεί η αλήθεια με επιστημονικό και εμπεριστατωμένο τρόπο σχετικά με το πόσο κινδυνεύει μία έγκυος να κολλήσει τοξόπλασμα από τη γάτα και άλλα ζώα. Υπάρχουν δημοσιευμένες εργασίες σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά καθηγητών Κτηνιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, καθώς και καθηγητών Παιδιατρικής και Γυναικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

20Δεκεμβρίου

Η ΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΝΕΙΛΟΥ ΣΤΑ ΙΠΠΟΕΙΔΗ

WEST NILE VIRUS DISEASE

Η  ΙΩΣΗ  ΤΟΥ  ΔΥΤΙΚΟΥ  ΝΕΙΛΟΥ  ΣΤΑ  ΙΠΠΟΕΙΔΗ

Πρόκειται για ένα νόσημα, που στη χώρα μας θεωρούσαμε εξωτικό. Όμως, στα τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου 2010 διαπιστώθηκε η πρώτη επιδημία εγκεφαλίτιδας από τον ιό του Δυτικού Νείλου σε ίππους στη Βόρεια Ελλάδα. Καθώς πρόκειται για ζωοανθρωπονόσο, η επιστημονική ομάδα της Vethelpθεωρεί σημαντική την ενημέρωση σας.

Posted in Κτηνιατρικά Άρθρα, Παθολογία

10Δεκεμβρίου

Η Επιληψία στο Σκύλο

Canine Epilepsy

Η Επιληψία στο Σκύλο

Η επιληψία εμφανίζεται και στους σκύλους και μάλιστα είναι η συχνότερη παθολογική κατάσταση του νευρικού συστήματος στο είδος αυτό. Υπάρχουν ενδείξεις πως ορισμένες φυλές εμφανίζουν γενετική προδιάθεση. Η επιληψία έχει ισχυρό αντίκτυπο στην υγεία του σκύλου και στη σχέση κηδεμόνα-ζώου, καθώς ο επιληπτικός σκύλος χρειάζεται εφ΄όρου ζωής φαρμακευτική αγωγή και αυξημένη φροντίδα.

22Αυγούστου

Η Ιδιοπαθής Επιληψία στο Σκύλο

Canine Idiopathic Epilepsy

Η Ιδιοπαθής Επιληψία στο Σκύλο

Το συχνότερο αίτιο επιληπτικών κρίσεων στο σκύλο είναι η ιδιοπαθής επιληψία. Στο άρθρο αυτό θα τη γνωρίσουμε αναλυτικά. Αποτελεί συνέχεια του άρθρου «Η Επιληψία στο Σκύλο», και καθώς θα χρησιμοποιηθούν έννοιες που αναλύθηκαν εκεί, σας προτρέπουμε να διαβάσετε πρώτα εκείνο το άρθρο ώστε να κατανοήσετε καλύτερα την παρούσα ανάλυση.

31Αυγούστου

Το AIDS στη Γάτα

Feline Immunodeficiency Virus - AIDS

Το AIDS στη Γάτα

Το σύνδρομο της επίκτητης ανοσοανεπάρκειας (AcquiredImmunodeficiencySyndrome) είναι το αποτέλεσμα της δια βίου λοίμωξης από τον ιό FIV (FelineImmunodeficiencyVirus), που εξασθενεί το ανοσοποιητικό σύστημα της γάτας. Όπως και ο αντίστοιχος ιός του ανθρώπου (HIVHumanImmunodeficiencyVirus) είναι ένας RNAιός που ανήκει στους ρετροϊούς και στην υποοικογένεια των Lenti- ιών.

Τα Tweet μας!

Το διατροφικό προγραμμα των αγαπημένων μας τετράποδο πρεπει να ειναι σταθερό.

Vethelp Vethelp

Καλή Σαρακοστή. Να θυμάστε όμως πως η δοκιμασία της νηστεία αφορά εμάς και οχι τα αγαπημένα μας ζωάκια.

Vethelp Vethelp

Το σημερινό ηλιόλουστο πρωινό μας θυμίζει πως η πρωινή βόλτα με τον σκύλο μας δεν ειναι υποχρέωση, αλλά χαρά. Καλημέρα !!